Internet dnes hýbe světem snad ve všech směrem. Nakupujeme zde nejrůznější elektroniku, existují služby, které nám pomůžou provést běžný denní nákup a následně jej dovezou k nám domů. Můžeme se přes internet objednat pizzu či koupit auto. Možností je spoustu. Jinak tomu není ani s oblečením.
online nakupování.png
Levné oblečení mívá problém hlavně s kvalitou tudíž je náročné najít kvalitu za nízkou cenu. Řešením je opět internet, který nám pomocí srovnávačů najde naše oblíbené kousky. To je ovšem pouze jedna cesta. Další variantou jsou specializované e-shopy. Mezi nejoblíbenější z nich se řadí společnost ZOOT. Ta absolutně zbořila konkurenci a vládne trhu. Nabízí totiž značkové kousky, prvotřídní kvality jejichž cena se rovná ceně nákladů na výrobu. Jak je to možné je těžko říct. Vždy ovšem nabízí pouze pár kousků.
Další výhodou této společnosti jsou výdejny radosti. Jsou to specializovaná výdejní místa, kde si můžeme zboží vyzkoušet a následně zaplatit navíc mají na prodejně několik neotřelých kousků k zakoupení, takže můžete z výdejny vyjít nejen s objednaným kusem oblečení.
ZOOT má však nyní problém, který se týká nejen společnosti samotné, ale také konkurence. Problémem uvnitř společnosti je vratkovost zboží. Společnost totiž v rámci e-shopu nabádá zákazníky k objednání více kusů oblečení, aby si nakonec ve výdejně koupili to, co jim padne. To se však ukázalo jako kámen úrazu.
obchod s oblečením.jpg
Dle statistik společnosti je vráceno více než 70 % zboží a každé procento stojí firmu kolem miliardy korun. To působí na podnik velice negativně a zabraňuje další rozvoj na trhu.
Sekundárním problémem je konkurence. Společnost ZALADNO, která působí hlavně v Německu začíná nyní dobývat český trh. Ta však nemá doposud žádné problém a podobnou obchodní strategii. Tudíž by mohla být pro ZOOT silnou konkurencí. Uvidíme, jak si tyto dvě společnosti na stejném trhu povedou.

Categories: Ekonomika